Introduction

 

The Pos-Graduation in Psychology Program (Masters Level), proposed by Universidade Federal do Rio Grande, had its proposal approved by Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes) in December 20th, 2018, during the 182th Reunião do Conselho Técnico-Científico da Educação Superior (CTC-ES), that took place in Brasília. The first Masters class began its activities in August, 2019. New classes will begin in the second semester of the current year.

The goal in funding this masters degree is of stricto sensu and intends to form teachers and searchers that are able to promote the advancement of the knowledge of Psychology engaged with social and community’s development.

Coordinator: Profa. Dra. Simone dos Santos Paludo

Assistant Coordinator: Profa. Dra. Daniela Barsotti Santos

Sem categoria

ARTIGOS PUBLICADOS - 2021

Coparenting across the transition to parenthood: Qualitative evidence from South-Brazilian families.

DAS IMAGENS NOS CINCO ATOS DE “O QUE PODE A PSICOLOGIA SOCIAL EM MEIO À PANDEMIA DO CORONAVÍRUS?”

Experiências extensionistas em período de pandemia: o exercício das possibilidades de diferentes formas de diálogo e presença

Impacto do distanciamento social nas notificações de violência contra crianças e adolescentes no Rio Grande do Sul, Brasil

O convívio de adolescentes em medida socioeducativa de internação com a equipe técnica

MOTIVAÇÕES E EXPECTATIVAS DE MULHERES EM SITUAÇÃO DE VIOLÊNCIA NO MOMENTO DA DENÚNCIA EM UMA DELEGACIA ESPECIALIZADA EM ATENDIMENTO À MULHER

Programa bolsa família e vacinação infantil incompleta em duas coortes brasileiras

Harsh parenting and child conduct and emotional problems: parent- and child-effects in the 2004 Pelotas Birth Cohort

Post-partum depression: a cross-sectional study of women enrolled in a conditional cash transfer program in 30 Brazilian cities

Prematurity and body composition at 6, 18, and 30 years of age: Pelotas (Brazil) 2004, 1993, and 1982 birth cohorts

Cross-Cultural Adaptation and Validation of the Brazilian Portuguese Version of an Observational Measure for Parent–Child Responsive Caregiving

Trajectories of maternal depressive symptoms and offspring’s risk behavior in early adolescence: data from the 2004 Pelotas birth cohort study

Impacto do distanciamento social nas notificações de violência contra crianças e adolescentes no Rio Grande do Sul, Brasil

Violência contra escolares no Brasil: Pesquisa Nacional da Saúde do Escolar (PeNSE, 2015)